Wederom het eerste uur slechte benen. Maar nu ik gelezen heb dat melkzuur geen eindafbraakproduct is maar een tussenproduct, weet ik ook dat een diesel daarna wel op gang komt. En zowaar...!
Er stond een heuveltraining op het programma: we plaatsten de auto na een half uurtje rijden in Oudenaarde en vertrokken richting Ruien om eerst en vooral de Kluisberg op te peuzelen. Alhoewel, die eerste deed pijn!
Na anderhalf uur onze vier voorgeschreven "programmaheuvels" reeds beklommen en daarna een rondje teruggereden om dezelfde hellingen nog eens of van de andere zijde te doen. Als laatste kwam dus opnieuw de Kluisberg, die ik op de grote plaat wou nemen: het lukte tot halverwege op de 53-21, maar daarna voelde ik dat het beter ging op de 39 :-))
Maar ik maakte me al een voornemen voor 2010: binnen een aantal maanden rij ik deze Kluisberg op de grote plaat tot boven! :-)
Bijna 1000 hoogtemeters met deze 8 beklimmingen en achteraf gezien toch nog een relatief goede dag, afgezien van het eerste uur. En het betere weer was ook heel even van de partij. De komende dagen, helaas niet meer.
2 opmerkingen:
Z3 is dan onder omslagpunt? vermoed van wel?
kluisberg op de grote plaat is inderdaad een leuke uitdaging. en ik die dacht dat deze heuvels gem maar iets van een 50/70 hgtm hadden. blijkbaar niet dus...
Z3 is tussen 75 en 85% van je maximale hartslag.
De Kluisberg is toch wel 1,8km en 113hm met stijgingspercentage 14% (AVS 6,3%). Langs de andere zijde wel iets langer en minder steil.
Als je er zo dus een viertal twee keer doet, ben je er sneller dan je zelf zou denken.
Een reactie posten