maandag 3 september 2012

La Vosgienne 2012

Engels versie onderaan/English version below

Exact één week na de Otztaler, reden Edith en ik op zaterdag richting Thann (Vogezen) om op zondag La Vosgienne te rijden.


De "voorbereiding" liep niet echt perfect: na het losfietsen in de namiddag, merkten we op dat een achterband lek was. En laat ik nu een echte "gehandicapte" zijn op dat gebied.
Na veel vijven en zessen, de verzekeringsmaatschappij van het werk ingeschakeld die op zijn beurt een lokale garagehouder probeerde te bereiken op een zaterdagavond omstreeks 20.00 uur.


God zij dank was er op een twintigtal kilometer van Mulhouse iemand bereid me te helpen. Tegen 23.00 uur kon ik gerust gaan slapen om tegen 05.15 uur opnieuw aan de dag te beginnen voor La Vosgienne.
Over La Vosgienne kan ik kort zijn: de conditie is er zeker nog, maar de punch is wat afgebot door vermoeidheid, reizen, werken, werken, losfietsen, werken en opnieuw reizen. Enfin: de "goesting" was er zeker, maar de benen konden die extra belastingen bergop, waar regelmatig gesprint werd, niet verteren. Aanklampen en overleven. Uiteindelijk moest ik net voor Le Markstein de latere winnaar Lauber laten rijden, met daarachter een man of zeven.
Kopgroep Bramont: enkele kilometer later begon de uitdunning
Richting Thann zat ik in een achtervolgend groepje van 4, maar misrekende me in de straten van Thann over de afstand tot de sprint...die ik uiteindelijk nooit sprinte. Ik werd vierde en laatste van mijn groepje en kwam als 12e over de streep.
Als kleine troost, kon ik als tweede op het podium in mijn leeftijdscategorie.
Hierbij ook de resultaten. De kleine verschillen tussen elke renner liggen aan het manueel inscannen van de nummers bij aankomsLeading group Bramont: a few kilometer later the decision was madet: http://www.vosgienne.org/fr/resultats.html

Podium 30-39j: 1 Frech Frederic, 2 Coopman Frederic,  3 Jongeneel Dimitri
Volgende week in principe La Ronde Picardië, maar deze laat ik uiteindelijk toch schieten: even rusten en vooral niet opnieuw een weekend reizen. Daarna zien we opnieuw...
______________________________________________________________________________

Saturday: one week after Otztaler, Edith and I did ride to Thann (Vosges) to participate  La Vosgienne on Sunday.

The preparation wasn't perfect at all: after a litte ride in the afternoon, we noticed a flat tire at the back of the car. Let that be one of my "handicaps": absolutely no technical background of cars. A few calls and my insurance company was looking for someone able to help on a Saturday night around 20.00h.

Thank God! Someone was willing to help on 20 kilometer of Mulhouse, were we stayed over. It took till 23h to go to sleep, to wake up at 05.15h to begin the new day with La Vosgienne.

Leading group Bramont: a few kilometer later the decision was made 
La Vosgienne itself was simple: good condition, but the legs were tired. Travelling, disability of rest, working, travelling, working en travelling again. The willingness was present, but the legs did not digest the sprints uphill. No dash in the legs! To grip and survive in the group. At last, I had to let go Lauber, who finally won, and seven other riders.
Direction Thann I was sitting in the chase group of 4, but miscalculated the distance till the finish and did not sprint at all! I became fourth out of four and arrived 12th.

A little solace: I was second in my age category. The results: http://www.vosgienne.org/fr/resultats.html. The little differences are due to the manual scanning of our numbers at the finish. Most of the time riders did finish in little groups.
Stage age category 30-39y: 1 Frech Frederic, 2 Coopman Frederic,  3 Jongeneel Dimitri
Next week La Ronde Picardië was on my planning. But due to the fatigue of travelling during the weekend and working during the week, I will not participate. Afterwards, we will see what comes....